Spring Classic: Krásná trať, zajímavá auta, nadšení diváci
9.6.2020 ClassicTak jsme se konečně dočkali. Veteránská sezona začala o víkendu třemi podniky. My jsme si nemohli nechat ujít první ročník Spring Classic, která se měla původně uskutečnit 18. dubna. Nakonec se českokrumlovští pořadatelé rozhodli přesunout akci na 6. června a udělali dobře.
A my jsme také udělali dobře, protože stejně jako „jejich“ South Bohemia Classic, ani Spring Classic neměla chybu. Pro nás bylo víceméně povinností dostavit se do Písku, protože jedna zkouška, označená jako RT, se jela pod hlavičkou našeho časopisu.
V sobotu přesně v 10 hodin se vydala na dvě stě kilometrů dlouhou trať první posádka ve složení Michal Pavlíček a Iva Pavlíčková s Jaguarem XK 120 (1952). Start byl motokárové dráze, kde také proběhlo několik speciálních testů (RT). Projeli jsme takřka celou trasu, a tak můžeme hodnotit.
Hlavní organizátor Pavel Kacerovský našel nádherné silničky v podhůří Šumavy, které musely nadchnout všechny posádky. Součástí byl i průjezd Šumavou, respektive přes Kašperské Hory, Rejštejn, Srní, Modravu (tady byla pauza na oběd, jehož organizace se restauraci moc nepovedla) a dále přes Kvildu na kávičku do Javorníku. Pak kolem pomníku Jana Žižky u Sudoměře a přes Putim s četnickou stanicí a dobrým vojákem Švejkem zpět do Písku. Počasí bylo střídavé, sluníčko, drobné přeháňky, jen v závěru zapršelo trošku víc. Ale to nikomu nevadilo, někteří ani nenandávali střechu.
Každá vesnice po trase byla obsypána diváky, kteří si vynosili ven židle, křesla, k tomu si vzali něco dobrého k pití a hodinu nejen sledovali, ale také povzbuzovali na osm desítek posádek. Nikdo si nechtěl tuto podívanou ujít. Vždyť některé automobily jako například DeLorean, Alfu Romeo Montreal, De Tomaso, Maserati Indy či plážovou buggy EMPI viděli třeba poprvé.
Možná se zeptáte, kde se tolik diváků vzalo. To je jednoduché. Do každého města, vesnice, obce vyvěsili pořadatelé plakáty s časovým harmonogramem. Každá propagace sice něco stojí, ale vždyť se veteránské akce pořádají nejen pro posádky, ale také pro diváky. Výzva pro ostatní pořadatele. Přijeďte se na podzim podívat na South Bohemia Classic a přesvědčíte se sami. Nadšení diváků vám bude nejlepší odměnou.
Trochu se protáhl začátek vyhlášení výsledků, protože několik posádek se nedokázalo povznést, že nevyhráli a protestovali. Trochu jsme to nechápali, protože smyslem veteránských soutěží by měla být hlavně zábava a radost. Ale všichni, kteří dorazili na vyhlášení, si pochvalovali celou akci a dali to náležitě najevo bouřlivým potleskem pro Pavla Kacerovského. Opravdu si to zasloužil, a nejen on, ale i několik jeho přátel – Karel Mach, Jan Bláha a další.
Vítězství si z Písku odvezli Štěpán Pance a Albert Pance senior s Alfou Romeo Giulia Sprint GT Veloce (1967), kteří nasbírali jen 210 bodů. Druzí skončili Patrik Skála a Jan Skála s Austinem Healey MK III (1965) s 283 body a třetí Albert Pance junior a Martina Fau s Jaguarem E-Type (1962) s počtem bodů 308. Soutěžní jezdec Vojtěch Štajf si s manželkou Milanou dojel s Porsche 944 pro dvanácté místo. Jen tři body za ním skončili otec a syn Píchovi s Triumphem TR6.
Mezi pěti posádkami kategorie Exclusive si vedli nejlépe Martin Kretek a Jan Opekar s Fordem Mustang 5.0 V8.
První ročník Spring Classic má parta z Českého Krumlova za sebou a nyní už připravují dvoudenní South Bohemia Classic ve dnech 4. a 5. září.
Text: Jindřich Lasík, Auto Veteran Kaleidoskop
Foto: Ondřej Kroutil