Zlaté Jeseníky pro zlatovlásky

1.10.2014

Zatímco dvěma minulými soutěžemi se situace na špici sprintového šampionátu ve třídě 8 zdramatizovala, po Šternberku už je mnohem jasněji. Martina Daňhelová s Karolínou Jugasovou si připomněly začátek sezóny, byly opět ve své kategorii nejrychlejší a notně si upevnily pozici na čele MČR. Teď je ale čeká start se silnějším vozem na Rally Příbram.

Zatímco dvěma minulými soutěžemi se situace na špici sprintového šampionátu ve třídě 8 zdramatizovala, po Šternberku už je mnohem jasněji. Martina Daňhelová s Karolínou Jugasovou si připomněly začátek sezóny, byly opět ve své kategorii nejrychlejší a notně si upevnily pozici na čele MČR. Teď je ale čeká start se silnějším vozem na Rally Příbram.


Poté, kdy Martina Daňhelová vyhrála klasifikaci třídy 8 na dubnové Valašské rally, střídala starty v zelenožlutém Renaultu Clio Sport se závoděním v červenožlutém Renaultu Clio R3, který bude jejím sportovním nářadím i v příští sezóně. Až zářijový dvojboj Rally Vyškov – Rally Jeseníky zase usadil Jihočešku na dvě soutěže po sobě do zelenožlutého auta a hned bylo poznat, že se v něm se spolujezdkyní Karolínou Jugasovou cítí jako doma. Už při úvodní rychlostní zkoušce dívkám na obhájce titulu Řeháka chyběla jen půlvteřinka, zbylí soupeři naopak na každém z dvanácti kilometrů erzety ztratili víc jak sekundu. Po RZ2, která vedla tratí tradičního závodu do vrchu Ecce Homo, dívky v rámci hodnocení třídy 8 poskočily až do čela.


„Já se do každé soutěže snažím vstoupit tak, abych se soustředila pouze na svůj výkon, nedělala zbytečné chyby a nenechala se zkrátka ničím rozhodit. To se v Jeseníkách povedlo a navíc když jsem v cíli každého testu viděla naše časy na úrovni loňského mistra, byla jsem spokojená. Zbylí soupeři ale startovali až za námi, a tak nezbývalo než doufat, že naše tempo je minimálně srovnatelné i s nimi,“ popisuje světlovlasá pilotka. Ta pak byla v rámci třídy nejrychlejší i na třetím testu, naopak RZ4 se jí příliš nevydařila a Řehák se posunul před ní.


Do druhé poloviny však opět Jihočeška vstoupila ve velkém stylu, když vyhrála obě úvodní zkoušky. S ohledem na to, že pro změnu chybovali největší soupeři, vrátily se dívky rychle zpátky na čelo a vytvořený náskok jim dovolil v závěru situaci už jen kontrolovat. A hlavně si dojet na cílovou rampu pro poháry za první příčku ve třídě 8! „Tahle soutěž se nám opravdu vydařila. Jely jsme v naprosté pohodě a plynulé a těžké tratě v okolí Šternberka jsme si krásně vychutnávaly. Všechno nám v rozpisu hezky sedělo a i auto poslouchalo tak, jak mělo,“ usmívá se vítězka třídy 8 z Rally Jeseníky 2014. Největším soupeřům se dařilo o poznání méně a Daňhelové náskok na čele národního šampionátu vítězstvím vzrostl na devatenáct bodů. Matematika tedy říká, že při závěrečné sprintrally sezóny může tuto dívku o titul připravit pouze jediný soupeř – zkušený blatenský Stejskal (šampión této třídy z roku 2006) se stane mistrem, pokud ve Vsetíně zvítězí a naopak Jihočešku opustí štěstí a nedokončí soutěž ve své třídě do šestého místa.


Úkol pro Rally Jeseníky tedy dívky zvládly na jedničku, teď už na ně ale čeká nová výzva. Při Rally Příbram opět usednou do jednoho vozu, tentokrát ale posádku Martina Daňhelová – Karolína Jugasová uvidíme v rychlejším Renaultu Clio R3, na kterém povezou startovní číslo 24. Jejich úlohou bude zejména další sžívání se s vozem, ve kterém by rády v budoucnu sbíraly i mezinárodní zkušenosti. Samozřejmě by ale také chtěly rozšířit svou sbírku bodů pro Ropro Clio R3 Trophy, v jejímž pořadí jim před závěrečnou soutěží MMČR patří průběžná stříbrná příčka. Z těchto důvodů také přišlo před Příbramí ke slovu opět i předstartovní testování, které světlovláskám připomnělo všechno nezbytné, co od nich silný vůz kategorie R3 vyžaduje.

 

Karel Špaček


Foto: Marcel Žák