Valence – Monako a očekávané finále

31.1.2011

Úterní část je rozdělena na dvě části. Brzy po ránu vyrazí účastníci 14. Rallye Monte Carlo Historique 2011 z Valence do Monaka na 413 km dlouhé dokončení společné etapy a večer ve 20.30 hodin je čeká klasická finálová etapa nad Monte Carlem i s legendárním průjezdem Col de Turini. Tentokrát si však i finálovou etapu Monako – Monako užijí všechny dosud jedoucí posádky.

Při přejezdu z Valence do Monaka jsou na pořadu dvě zkoušky pravidelnosti (RT):

RT 10 Rémuzat – Eygaleyes
Hned po ránu vražedný 70kilometrový test pravidelnosti, složený z několika úseků, jezdících se od 50. let. Velkou klasikou je úsek Montauban-sur-Ouvèze – Laborel přes Col de Perty z roku 1968. Dále pak prodlouženo do Eygalayes.

RT 11 Saint-Auban – Les Quatre Chemins
Trasa se opět jezdila v různých variantách na čtyřech cestách, přes Col de Bleine v roce 1962, Ze Saint-Auban dolů byl na programu v letech 1980 – 1984. Po mokrých silnicích pondělní části Valence – Valence se dá opět počítat se zasněženými silnicemi, což ztíží všem přejezd do Monaka, kde bude první startující po čtrnácté hodině.

Po krátkém odpočinku je na pořadu finálová etapa Monako – Monako, jako vždy noční. Legendární noc dlouhých ohňů, pojmenovaná po viditelné záři reflektorů soutěžních aut na obloze, se sestává z nejznámějších úseků rychlostních zkoušek Rallye Monte Carlo včetně přejezdu Col de Turini v nadmořské výšce 1607 m.

Historické vozy této rallye absolvují jako dvanáctý test Moulinet – Bollene Vésubie ve směru od Sospelu. Přejezd Col de Turini byl zařazen poprvé v roce 1955 a je tedy nejčastěji využívaným úsekem v historii rallye. Jezdil se také v různých variantách, Bollene – Turini – Lucéram, prodloužený do Sospelu, společný s Peira-Cava, na pořadu byl samozřejmě i letos. Letošní klasické Monte bylo prakticky beze sněhu, uvidíme, co čeká historiky o týden později.

RT 13 Lantosque – Col de Braus
Opět velká klasika, vedoucí historicky po několika silnicích, známá místy jako jsou Col Saint-Roch, Loda, Lucéram, Col de l´Orme či l´Able. Poslední rychlostní zkouška letošní moderní Rallye Monte Carlo. Zkouška pravidelnosti Lantosque – Col de Braus odpovídá erzetě z roku 2005.

Posledním letošním testem historiků bude až RT 14 Peille – Col de la Madone.
Zkouška z roku 1969 a v obměnách z roku 1973. Určitě zajímavostí tohoto testu je, že zkouška byla využívána při Rallye Monte Carlo Junior pořádané od roku 1965 a nověji v letech 1974 – 1979, kdy vítěz měl zajištěnu účast na Rallye Monte Carlo.

Po posledním testu zbývá přeživším hrdinům po 7denním zápolení posledních 15 kilometrů do cíle 14. Rallye Monte Carlo Historique. Na nábřeží k bazénu se první auto dostane ve středu 45 minut po půlnoci.