Úspěšně v cíli Rallye Monte-Carlo Historique

5.2.2012

Závěrečná etapa letošního 15. ročníku Rallye Monte-Carlo Historique opět zavedla účastníky na legendární úseky Rallye Monte-Carlo. Na programu byly rovněž průjezdy průsmyky Col de Turini nebo Col de Braus. Finále historického Monte se samozřejmě jelo za hluboké tmy a mělo na programu také tři testy pravidelnosti. Více v následující informaci.

Závěrečná etapa letošního 15. ročníku Rallye Monte-Carlo Historique opět zavedla účastníky na legendární úseky Rallye Monte-Carlo. Na programu byly rovněž průjezdy průsmyky Col de Turini nebo Col de Braus. Finále historického Monte se samozřejmě jelo za hluboké tmy a mělo na programu také tři testy pravidelnosti. Z Monaka nám opět zatelefonoval Karel Mach a k poslední etapě dodává: „Moc se nám celé Monte líbilo! V poslední etapě jsme se těšili na průjezd přes průsmyk Col de Turini, kde panovala skvělá atmosféra a byla tam spousta diváků. Hodně to také klouzalo, nahoru na Col de Turini byl sníh, dolů pak zledovatělá silnice.“


Zajímavé také bylo, jak viděl povrch tratě jezdec a spolujezdec. Dle slov jezdce byl povrch z Col de Turini mokrý, ale spolujezdec Honza Bláha to viděl úplně jinak: „Karel si myslel, že jede na mokré silnici, ale já jsem to viděl úplně jinak. Povrch trati byl samozřejmě zledovatělý, ještě že jsme měli pneumatiky s hřeby, které nám hodně pomáhaly :-).“


Ještě drsnější byl ale průjezd posledním Regularity testem, který se jel na úseku Loda – Col de Braus. Od startu se jelo na mokré silnici, ale dojíždělo se v hlubokých kolejích vyjetých ve sněhu, kdy střed vozovky byl uhlazený od ližin soutěžních automobilů. Navíc se tyto povrchy různě střídaly. K poslednímu testu se váže také jedna zajímavá příhoda. „Na poslední „ertetě“ jsme jeli slalom mezi chlupatými krávami, které se procházely na cestě. Chvílemi jsme si připadali, jako když projíždíme myčkou …,“ s úsměvem dodává spolujezdec Honza Bláha.


„Tři zatáčky před cílem posledního testu nás dojela, vyblikala a předjela i druhá posádka (podle dosavadního pořadí) ČK motorsportu, ve složení Stanislav Kopt a Vlasta Bidelnica. Nechtěli jsme v závěru udělat nějakou hloupou chybu nebo poškodit auto a jeli jsme na jistotu dojetí do cíle. Kolem nás byly hluboké strže a propasti,“ dodává k závěru soutěže Karel Mach.


Obě posádky úspěšně Rallye Monte-Carlo Historique dokončily. „Dokončili jsme celou soutěž, na výsledky nehledíme, protože jedeme jen podle tachometru. Ostatní posádky mají moderní techniku, která jim hlídá rychlostní průměr a odchylky od ideálního času na „ertetách“. Bez těchto přístrojů na umístění v čele soutěže nelze dosáhnout,“ připomíná na závěr Karel Mach.