Tým ČK motorsport v San Marinu vítězí
2.1.2011O uplynulém víkendu ožilo San Marino soutěžními legendami při 8. Rallylegend i za přítomnosti českých posádek, které se rozhodně ve startovním poli neztratily. Jiří Trojan s Karlem Machem z týmu ČK motorsport proměnili svůj třetí start na této rally ve vítězství ve své klasifikaci RS1 do 1300 ccm, v celkovém pořadí obsadili skvělé 49. místo.
O uplynulém víkendu ožilo San Marino soutěžními legendami při 8. Rallylegend i za přítomnosti českých posádek, které se rozhodně ve startovním poli neztratily. Jiří Trojan s Karlem Machem z týmu ČK motorsport proměnili svůj třetí start na této rally ve vítězství ve své klasifikaci RS1 do 1300 ccm, v celkovém pořadí obsadili skvělé 49. místo.
Jiří Trojan s Karlem Machem odstartovali opět s vozem Škoda 130 RS, vyvedeným v barvách továrního týmu pro Rallye Monte Carlo 1977. Ani tentokrát se sice týmu nevyhnuly technické problémy, ale po páteční výměně převodovky již „ereso“ v sobotu šlapalo a soustavným tlakem se nakonec dostalo až do vedení své třídy. Trojan s Machem si tak mohli užít v sobotu večer zasloužené ovace fanoušků i členů týmu při průjezdu cílovou rampou.
Ale ani další české posádky se neztratily, když všechny v letošním roce přejeli cílovou rampu. Richard Vojík se v sobotu také potýkal s technickými problémy, několik rychlostních zkoušek nejel motor jeho Morrisu Mini Cooper S na všechny válce, přesto byl nakonec klasifikován na 64. místě celkově a třetím místě ve třídě RS1 se ztrátou 3 minut a 19 sekund na vítěze třídy Jirku Trojana. Také Stanislav Šelmát s druhým vozem Škoda 130 RS ve startovním poli soutěž úspěšně dokončil na 7. místě ve třídě RS1.
Nejúspěšnější českou dvojicí se při 8.Rallylegend San Marino stali absolutně jedenáctí Jiří Navrátil a Karel Kraner s vozem Ford Sierra Cosworth z roku 1988, kterým charakter soutěže, s dvěma okruhy a těžkými, ale krátkými, asfaltovými rychlostními zkouškami se šotolinovými úseky vyloženě sedl. V klasifikaci legend, do které se nezapočítávají vozy specifikace WRC obsadili deváté místo a suverénně vyhráli třídu GS4.
Absolutně nejrychlejšího času po 63 km deseti rychlostních zkoušek dosáhli v letošním roce Francois Delecour a Dominique Savignoni s vozem Peugeot 206 WRC z roku 1999, kteří zvítězili v 7 testech a o 28 sekund porazili druhého Itala Tabatona jedoucího se stejným vozem. Vítězi hodnocení legend se stali celkově třetí Didier Auriol a Thierry Barjou s vozem Toyota Celica ST 205, kteří porazili domácí jezdce na vozech Lancia Delta Integrale Romagna a Falleriho. Celkově bylo klasifikováno 84 posádek ze 127 startujících, mimo klasifikaci startovala dvacítka zajímavých vozů v rámci demonstrační jízdy Legend Star.
8.ročník Rallylegend opět navštívilo mnoho diváků včetně hojné účastí fanoušků z Čech, kteří viděli zajímavá auta, legendární osobnosti motorsportu i pěkné souboje na trati. Tým ČK motorsport děkuje všem svým fanouškům za podporu a fandění na tratích vítězné soutěže.