Stahujeme ztrátu ze včerejška

2.2.2012

Dnešní etapa odstartovala z francouzského města Valence, které je považováno za severní bránu historické oblasti Provence. Po zhruba 320 kilometrech, které obsahovaly také čtyři testy pravidelnosti, se závodníci vrátili zpět do Valence. Do cíle této etapy dorazily i obě naše posádky. Více v následující informaci.

Dnešní etapa odstartovala z francouzského města Valence, které je považováno za severní bránu historické oblasti Provence. Po zhruba 320 kilometrech, které obsahovaly také čtyři testy pravidelnosti, se závodníci vrátili zpět do Valence. Do cíle této etapy dorazily i obě naše posádky. Karel Mach s Honzou Bláhou, pilotující Škodu 130 RS mohutně stahují ztrátu ze třetí „ertety“. Po čtyřech dnešních testech se probojovali z celkového 196. místa až na 184. pozici v celkovém pořadí. Druhá posádka ve složení Stanislav Kopt a Vlasta Bidelnica je po dnešní etapě se svou Škodou 1000 MB na celkovém 176. místě.


Po skončení čtvrteční etapy nám tradičně zatelefonoval z místa dění aktuální informace Karel Mach: „Dnešní „ertety“ byly opět pod sněhem a ledem. Navíc přibyli diváci, kteří se přišli podívat na posádky startující v Rallye Monte-Carlo Historique a vytvářeli tak skvělou atmosféru. Na asfaltových přejezdech nám vypadávají hřeby ze zimních pneumatik, které nám pak chybějí na sněhových testech.“


Po spoustě kilometrů, které mají obě škodovky za sebou, se začínají objevovat drobné závady a z útrob obou vozů se ozývají roztodivné zvuky. „Řešili jsme upadlé šrouby, které drží karburátory. Zřejmě se již poškodily při dálničním přesunu z Varšavy. Závada je provizorně opravená, tak doufáme, že to vydrží až do cíle. U Standovi „tisícovky“ začíná zřejmě odcházet spojkové ložisko, tak nám držte palce, ať dorazíme za dva dny do cíle soutěže,“ dodává Karel Mach.


U pilota modro-žluté Škody 1000 MB Stanislava Kopta se objevily zdravotní problémy. I na tuto variantu je tým připraven a léčebné metody popisuje navigátor a týmový lékař v jedné osobě Honza Bláha: „Standovi jsme naordinovali antibiotika. Doufáme, že mu pomohou, protože v rámci fair play si své případné vítězství v našem týmovém souboji musí vybojovat přímo na trati :-).“ O tom, kdo bude nakonec lepší, ale zřejmě rozhodne až poslední etapa včetně legendárního Col de Turini …


S ostatními jsou na místě i členové doprovodného týmu, jmenovitě například Honza Froněk, Jirka Kubele, Marcel Tuček, David Cenzov, Zbyněk Pils nebo Standa Kříž. Zítra ráno do Monaka vyráží i Jirka Trojan, který přiveze nastřelovačku na hřeby do pneumatik a pomůže nám okovat Vraníky (Pneu Vraník) a připravit se na závěrečné kilometry 15. Rallye Monte-Carlo Historique.