RMCH 2016 – 1. etapa

2.2.2016

První klasickou etapou se čtyřmi regularity testy pokračoval v neděli devatenáctý ročník Rallye Monte-Carlo Historique 2016. Posádka Škody 130 RS týmu ČK motorsport dorazila po pěti stech kilometrech do cíle ve Valence s drobnými technickými problémy, které jí však nebrání pokračovat v soutěži.

První klasickou etapou se čtyřmi regularity testy pokračoval v neděli devatenáctý ročník Rallye Monte-Carlo Historique 2016. Posádka Škody 130 RS týmu ČK motorsport dorazila po pěti stech kilometrech do cíle ve Valence s drobnými technickými problémy, které jí však nebrání pokračovat v soutěži.

„Na posledním testu nám shořel motůrek stěračů. I když bylo auto plné kouře, pořád jsme jeli, abychom nedostali penalizaci. Snad nám bude přát počasí a stěrače už nebudou potřeba,“ říká jezdec Karel Mach, zároveň ale nenechává nic náhodě. Náhradní díl do centra rallye přiveze z Lyonu českým rallyeovým fanouškům velmi dobře známý Dominique Laurent.

Věhlasnou soutěž ve francouzských Alpách zatím provází jarní počasí. „Venku chodíme v tričku a celou hvězdicovou jízdu z Barcelony jsme absolvovali v kraťasech,“ směje se navigátor Jan Bláha a poukazuje na silnou konkurenci, která se do Monte-Carla sjela. „I když je to náš už pátý start, na ty nejlepší nestačíme. Tříprocentní odchylka od ideálního času na úvodním testu stačila jenom na třetí stovku. Jsou prostě neuvěřitelní,“ vysekává poklonu soupeřům.

Po více než třetině odjetých ertet patří jihočeské „erese“ 223. příčka absolutního pořadí. „O výsledek nám nejde, v autě máme nainstalované mechanické tripmastery, stejné jako tam byly v roce 1977. Užíváme si atmosféru, která každoročně Monte provází. Jenom ten sníh a led letos chybí…“ dodává Karel Mach z týmu ČK motorsport.

Pondělní okruhová etapa kolem Valence s dalšími čtyřmi testy pravidelnosti měří necelých 320 kilometrů a startuje úderem pondělní sedmé hodiny ranní. Tým už na místě podporuje čtyřčlenná doprovodná posádka z jihu Čech.

Průběh soutěže sledujte na facebookovém profilu.

Napsal a foto Pavel Kacerovský, ČK motorsport
Foto: Zdeněk Pastorčák a Luboš Šalát