RMCH 2014, Valence, 27.01.2014 – Třetí převodovka

27.1.2014

Bohužel převodovka je zatím nejslabším místem historické Škody 130 RS, se kterou se Karel Mach s Honzou Bláhou účastní XVII. Rallye Monte-Carlo Historique. Obě převodovky, které měl tým ČK motorsport na historickém „Monte“ k dispozici, jsou porouchané. Navíc se přidal nefunkční tachometr … Více v následující informaci.

Bohužel převodovka je zatím nejslabším místem historické Škody 130 RS, se kterou se Karel Mach s Honzou Bláhou účastní XVII. Rallye Monte-Carlo Historique. Obě převodovky, které měl tým ČK motorsport na historickém „Monte“ k dispozici, jsou porouchané. Navíc se přidal nefunkční tachometr, takže rychlost, která je hodně důležitá na udržení rychlostních průměrů jednotlivých „ertet“ jezdec Karel Mach pouze odhaduje …


Včera se Valence aktuálně ozval Honza Bláha: „Po včerejší první „ertetě“ jsme na 201. místě. Dnes startujeme do etapy Valence – Valence v 11.01 hodin. Podle našeho ledového špiona Miloše Kašpara je na trati sníh a led, tak Škodu 130 RS přezujeme na nové české pneumatiky s hroty. Máme problém s nefungujícím tachometrem, takže rychlostní průměr odhadujeme pouze podle toho, jak rychle se kolem nás míhají patníky …“


Držte naší posádce palce, podle došlých informací mají problémy i jiné posádky. Porsche fungující pouze na pět válců je jedním z příkladů. Bohužel přišly další technické problémy Škody 130 RS v podobě porouchané převodovky, která byla vyměněna již během hvězdicové jízdy. Po dvou nedělních „ertetách“ zbyl v historické škodovce pouze první rychlostní stupeň! Na ten se Karel s Honzou snažili dojet až do časové kontroly ve St. Agreve, kde již čekal doprovodný tým s mechaniky. „Dojeli jsme do časové kontroly a hned za ní se naši mechanici pustili do demontáže porouchané převodovky. Plánem bylo ze dvou porouchaných převodovek složit jednu funkční. Bohužel se ukázalo, že obě převodovky nebyly stejné a nešlo z nich tak složit jednu, funkční. Jediným řešením bylo opět složit převodovku, ve které byl porouchaný pouze druhý převodový stupeň a tu do auta namontovat. Tak se i stalo a my se vydali dál s převodovkou, ve které chyběla dvojka. Bohužel je to velký hendikep, hlavně v alpských ostrých zatáčkách,“ popisoval situaci smutně spolujezdec Honza Bláha. Výměnou převodovky vznikla časová ztráta, a tak posádka musela vynechat dva Regularity testy, což přineslo trestné body a pád skoro až na samý chvost výsledkové listiny.


Dnes byla na programu XVII. Rallye Monte-Carlo Historique etapa z Valence do Valence, která měřila skoro 360 kilometrů a obsahovala 4 Regularity testy. Karel s Honzou vyráželi z Valence s převodovkou bez druhého rychlostního stupně. Tou dobou už ale byla na cestě třetí převodovka, která mířila z Čech. Výměnu další převodovky tým naplánoval do časové kontroly v Clelles. Zdá se Vám toto místo povědomé? Ano, jedná se o to samé místo, kde se při loňském ročníku Rallye Monte-Carlo Historique měnilo těsnění pod hlavou soutěžní Škody 130 RS. Krátce před cílem pondělní etapy se ozval opět Honza Bláha. „Na autě jsme v časové kontrole v Clelles vyměnili v pořadí již třetí převodovku. Oproti loňské opravě v tomto samém místě kluci letos sehnali dílnu se zdviží, kde převodovku úspěšně vyměnili,“ dodává k opravě Honza. Bohužel zdržení výměnou převodovky znamenalo vynechat Regularity test číslo 8 a časovou penalizaci v jedné z časových kontrol. „Bohužel o výsledek již nejde, jsme asi pátí od konce …,“ jen smutně dodává Karel Mach. Dnešní etapa se jela hodně na sněhu ve velmi pěkném horském prostředí. Po cestě jsou vidět i nabouraná auta, která doplatila na nástrahy XVII. Rallye Monte-Carlo Historique.


Zítřejší etapa z Valence do Monaka měří celkem 445 kilometrů a na účastníky čekají celkem 3 Regularity testy. Účastníci historického „Monte“ se tak dostanou do Monaka, odkud je bude čekat finálová etapa letošního XVII. Rallye Monte-Carlo Historique.


Sledujte internetové stránky www.ckmotorsport.cz a stránku na facebooku, kde budeme postupně zveřejňovat novinky z letošního historického „Monte“.


Dalibor Benych