Očistec!

1.2.2012

Co vše se stalo během přejezdu z Německa? Již od německých hranic začalo hustě pršet a sněžit. Počasí směrem dál k Alpám se stále zhoršovalo a většina silnic byla pod sněhem a ledem, ke všemu se přidala i tma. Spojili jsme se telefonicky s Karlem Machem, který k dnešní etapě dodává: Více v následující informaci.

Cílem dnešní poslední části hvězdicové jízdy bylo již Monako, mimochodem druhý nejmenší stát na světě, ale také centrum jedné z nejznámějších soutěží, kterou je Rallye Monte-Carlo. To je letos již historií a dva týdny po něm se zde koná Rallye Monte-Carlo Historique, které se letos účastní dvě posádky týmu ČK motorsport.


Co vše se stalo během přejezdu z Německa? Již od německých hranic začalo hustě pršet a sněžit. Počasí směrem dál k Alpám se stále zhoršovalo a většina silnic byla pod sněhem a ledem, ke všemu se přidala i tma. Spojili jsme se telefonicky s Karlem Machem, který k dnešní etapě dodává: „Očistec! Nevím jaké lepší slovo použít. Sníh a led ztěžují už tak dost těžkou soutěž. Takovéhle zimní podmínky tady prý dlouho nikdo nepamatuje. Jedeme stejně jako loni jen s mapou a stopkami bez využití moderní navigační techniky. Navíc se nám porouchaly stěrače. Bohužel závada nastala v samotném mechanismu a u naší Škodovky je těžko opravitelná. Podařilo se nám nakonec zprovoznit alespoň jeden stěrač, ale moc toho nevidíme. Do cíle etapy jsme tak dojeli s velkou časovou penalizací …“ Škodu 130 RS dále provázely i drobné problémy se startováním, které se ale podařilo vyřešit opravou vadného spínače.


Těžké podmínky podtrhují i fakt, že se Stanislav Kopt s Vlastou Bidelnicou, jedoucí se Škodou 1000 MB, rozhodli jet z francouzského Grenoblu rovnou do Monaka a s hrozbou penalizace vynechat časové kontroly i první Regularity test. Ten se nacházel na známém úseku rychlostní zkoušky Rallye Monte-Carlo a vedl z městečka Sospel do obce Lucéram. „Opět těžké zimní podmínky. Spousta závodních aut do Sospelu vůbec nedorazilo. Při absolvování této „ertety“ na nás mávala jedna norská posádka, jejichž Volvo bylo zapadlé asi 40 metrů v rokli a upozorňovali nás na nebezpečné místo na trati,“ závěrem ještě dodává Karel Mach.


V této chvíli jsou obě naše posádky v Monaku. Během společné večeře vydali pořadatelé informaci, že veškeré dnešní penalizace budou kvůli těžkým podmínkám na trati zrušeny včetně anulování dnešního prvního „Regularity testu“. Na večeři se sešly všechny tři české posádky včetně Františka Váhaly a Petra Hanke, kteří startují s vozem Mini Cooper.


Zítra čeká všechny účastníky etapa z Monaka do Valence. Do Monaka dorazila už i doprovodná dodávka, takže na zítřejší den vyrazí obě Škodovky na kolech s hřeby.