Monako, 01.02.2013 – Dramatický závěr
1.2.2013Závěrečná etapa XVI. Rallye Monte-Carlo Historique, která odstartovala včera v podvečer z Monaka, měla v podání naší posádky opravdu dramatický průběh. Kvůli havárii na čtrnácté „ertetě“ museli Karel s Honzou vynechat poslední měřený úsek, kterým byl průjezd legendárním Col de Turini. Po provizorní opravě se pak rovnou vydali nejkratší cestou do poslední časové kontroly zpět do Monaka.
Závěrečná etapa XVI. Rallye Monte-Carlo Historique, která odstartovala včera v podvečer z Monaka, měla v podání naší posádky opravdu dramatický průběh. Kvůli havárii na čtrnácté „ertetě“ museli Karel s Honzou vynechat poslední měřený úsek, kterým byl průjezd legendárním Col de Turini. Po provizorní opravě se pak rovnou vydali nejkratší cestou do poslední časové kontroly zpět do Monaka. Poškození týmové Škody 130 RS se ukázalo jako „jízdy schopné“, ale rozhozená geometrie řízení doslova „sežrala“ všechny pneumatiky na autě. Karel s Honzou nakonec svou „eresu“ do cíle letošního Rallye Monte-Carlo Historique dovezli a úspěšně tak zakončili svou třetí misi na této soutěži historických automobilů.
Přímo z hotelu v Monaku se ozval Honza Bláha a popsal nám, jak v jejich podání vypadala finálová etapa historického „Monte“: „Při sjezdu na 14. RT došlo ke kontaktu se skálou. Následkem této nepříjemnosti bylo poškozené zavěšení a ohnutá spojovačka. Na místě jsme auto zprovoznili, ale museli jsme vynechat závěrečné „Turini“. Nejkratší cestou jsme se vydali zpět do Monte Carla do cíle.“
Návrat do Monaka ale neprobíhal úplně hladce. Provizorně opravená Škoda 130 RS měla rozhozenou sbíhavost, a tak se rychle ojížděly přední pneumatiky. „Po cestě jsme museli měnit přední kola za zadní, protože rozhozená geometrie je doslova „žrala“. Být cíl ještě o kousek dál, tak bychom nedojeli …,“ dodává k napínavému závěru Honza Bláha.
Oprava přímo na trase regularity testu se stala osudnou jezdci Karlovi Machovi. Při uhýbání se další soutěžní posádce Karel šlápl ve tmě mimo silnici, kde se zřítil do asi 1,5 metru hluboké strže. Po vyproštění se zjistilo, že má pochroumaný kotník. „Až během opravy jsem si uvědomil, jak rychle soutěžní auta na „ertetách“ jezdí. Rychlostní průměr kolem 50 km/h je nutí opravdu „šlapat na pilu“. Karel se jednoho brzdícího závodního auta lekl, uskočil mimo silnici a spadl do rokle …,“ dodává k dalšímu dramatickému momentu Honza Bláha.
Všem dramatickým momentům ale nebyl konec. Po cestě z Monaka na místo havárie, se při uhýbání protijedoucím soutěžním autům ocitl mimo silnici i náš obytný automobil. Zapadl tak, že ho nebylo možné normálně vyprostit. Když se kolem čtvrté ráno vydal náš tým posádce obytného automobilu pomoci (byl asi 60 km od Monaka), tak se dozvěděl, že už je vše v pořádku. Pro nedaleko odstavený Mercedes dámské posádky přijela jejich asistence, která nakonec pomohla vyprostit i náš obytný automobil.
Sledujte dále naše internetové stránky www.ckmotorsport.cz, kde se po celou soutěž objevují aktuální informace a fotografie.
Dalibor Benych