Mistrovský titul – tak už je to pravda!

23.10.2014

Pravděpodobně úplně poprvé v historii rallysportu naší země se v početné konkurenci stala mistryní republiky žena – pilotka závodního vozu. Martina Daňhelová dotáhla své celoroční úspěšné tažení Mistrovstvím ČR ve sprintrally k titulu ve třídě 8 a společně se spolujezdkyní Karolínou Jugasovou si mohly po vsetínské soutěži pořádně užívat pocity šampiónek.

Pravděpodobně úplně poprvé v historii rallysportu naší země se v početné konkurenci stala mistryní republiky žena – pilotka závodního vozu. Martina Daňhelová dotáhla své celoroční úspěšné tažení Mistrovstvím ČR ve sprintrally k titulu ve třídě 8 a společně se spolujezdkyní Karolínou Jugasovou si mohly po vsetínské soutěži pořádně užívat pocity šampiónek.


Světlovlasou Jihočešku mohl na závěrečném podniku sprintového šampionátu ohrozit pouze její krajan Václav Stejskal starší, to ale pouze v případě svého prvenství a naopak velkého nezdaru dívčí posádky. „Přesto jsem se nevyhnula počáteční nervozitě, šlo nám opravdu o hodně,“ popisovala v cíli své pocity Martina Daňhelová, která poté rozebrala i průběh celé soutěže ze svého pohledu: „Už od středy jsem brala antibiotika, navíc to i při technických přejímkách začalo být trochu dobrodružné. U závodního auta nám totiž praskla poloosa. Naštěstí bylo ještě dost času jí vyměnit, týmoví mechanici se vydali pro náhradní díl do Vyškova a před startem vše opravili. Při vlastní soutěži už naštěstí technika šlapala jako hodinky a já za to musím mechaniky i celý tým LB Trans racing pochválit. Naším úkolem tentokrát bylo především dojet do cíle, a tak jsme úvod pojaly trochu opatrněji. Rychlostní zkoušky byly po dešti poměrně kluzké, a tak se bez velkého riskování ani o moc rychleji jet nedalo. Karolína byla z našich slabších časů sice trochu zaskočená, ale detailněji se jimi zabývala až ve chvíli, kdy já naopak už měla celkem přehled o situaci v boji se soupeři. Věděla jsem, že i přes náš opatrný výkon nám největší rival nijak neujíždí a uklidnila jsem jí i sebe.


V dalším průběhu soutěže už jsme jely v pohodě, občas byl čas i zamávat divákům, kteří byli opět skvělí. Zejména samozřejmě náš mažoreťák Pája Janiš, který fandil tolik, že už mu na cílové rampě trochu docházely síly. Ale vůbec celá Rally Vsetín byla velmi příjemná, dobře zorganizovaná a moc se nám líbila. Samozřejmě až do jejího posledního kilometru jsem si nebyla jistá, že nás nezastaví třeba nenadálá technická závada, o to větší úleva pak přišla na rampě. Všechno dopadlo dobře a my si jako bonus odvezly ze Vsetína i třetí příčku mezi devíti vozy naší třídy v cíli. Hlavně ale mistrovský titul!“


Není divu, že z Martiny Daňhelové v cíli vyzařovala spokojenost, vždyť po dvou stříbrech dosáhla konečně na vytouženou metu. Předloni byla její přemožitelkou dokonce její současná spolujezdkyně Karolína Jugasová, která tehdy tvořila posádku se zkušeným pilotem Martinem Radou. Sezóna 2014 už byla ale druhou v řadě, kdy obě světlovlásky závodily ve stejném voze a jak je vidět, spolupráce jim svědčí stále víc. Zopakujme, že ze šesti absolvovaných sprintrally ve své třídě dívky dvakrát vyhrály, jednou dojely třetí, dvakrát čtvrté a pouze v Pačejově je v rozletu zastavila technická závada.


Také Vlastimil, tedy druhý člen rodinného klanu Daňhelů, dovezl spolujezdkyni Kateřinu Janovskou po dvou nevydařených soutěžích tentokrát až do vsetínského cíle. Rezultovala z toho šestá příčka ve třídě 8, což jej v této kategorii posunulo na konečnou čtvrtou pozici celoročního hodnocení mezi dvaadvaceti piloty, kteří se celkem klání v této kategorii v sezóně 2014 zúčastnili. „Já v příštím roce pojedu už nejspíš pouze s vozem spadající do třídy 5. Tátovi tím pádem vyklidím pozice v osmičkách a on mě bude moci třeba za rok i vystřídat na trůně,“ popichovala Vlastimila s úsměvem novopečená šampiónka třídy 8 Mistrovství České republiky ve sprintrally, Martina Daňhelová. Ta by se v příštím roce již měla plně věnovat závodění se silným vozem Renault Clio R3, na který si už letos začala přivykat.

Karel Špaček


Foto: Marcel Žák