Gare de Clelles, 30.01.2013 – Měníme těsnění

30.1.2013

Karla Macha s Honzou Bláhou provází od samého startu ve skotském Glasgow, problém se ztrácející se chladící kapalinou. Po celou trasu tak musejí do své historické Škody 130 RS dolévat vodu a nepřetržitě hlídat teplotu motoru. Bohužel tento problém vygradoval dnes během etapy, která vedla z Valence do Gapu. Po dvou odjetých „ertetách“ se naše posádka dostala až do časové kontroly …

Karla Macha s Honzou Bláhou provází od samého startu ve skotském Glasgow, problém se ztrácející se chladící kapalinou. Po celou trasu tak musejí do své historické Škody 130 RS dolévat vodu a nepřetržitě hlídat teplotu motoru. Bohužel tento problém vygradoval dnes během etapy, která vedla z Valence do Gapu. Po dvou odjetých „ertetách“ se naše posádka dostala až do časové kontroly v Gare de CLELLES. Tam již čekal doprovodný tým a bylo rozhodnuto vyměnit těsnění pod hlavou motoru. Ihned se do práce pustili Marcel Tuček a Honza Froněk. Přihlížejícím posádkám a divákům se tak naskytl nevšední obrázek, kdy se na soutěžní Škodě 130 RS měnilo těsnění motoru rovnou na ulici. Oprava se zdařila a Karel s Honzou vyrazili se zpožděním na další „ertety“ a úspěšně dorazili do cíle v Gapu.


Přímo z místa opravy, tedy v časové kontrole v Gare de CLELLES nám zatelefonoval Honza Bláha aktuální informace: „Bohužel nás dohnal problém s unikající chladící kapalinou. Rozhodli jsme se vyměnit těsnění pod hlavou motoru. Již po cestě do Gare de CLELLES jsme museli zpomalit a přizpůsobit jízdu stavu motoru. Poslední, co bychom chtěli, tak zablokovat trať nepojízdnou „stotřicítkou“ ostatním soutěžícím. Doprovodný tým se dostal na domluvené místo a oprava se zdařila. Dvojice mechaniků ve složení Marcel Tuček a Honza Froněk stihla opravu za skvělou 1 hodinu a 20 minut.“


Po opravě se posádka vydala na další „ertety“ a v současné chvíli je v pořádku v Gapu. K celé události přidal pár slov ještě Karel Mach: „Absolvovali jsme dnes všechny regularity testy a jsme v cíli etapy. Bohužel jsme nachytali ztrátu 36 minut po opravě motoru. Ale důležité je, že pokračujeme dál v Rallye Monte-Carlo Historique!“


Zítra čeká účastníky další etapa, která je zavede z Gapu, kde dnes přenocují, do Monaka. Čeká je tak porce dalších 270 kilometrů.


Sledujte naše internetové stránky www.ckmotorsport.cz, kde se budou objevovat aktuální informace a fotografie.


Dalibor Benych