Daňhelová už šlape plyn až na podlahu
26.6.2014Jihomoravská Agrotec Petronas Syntium Rally byla třetím podnikem, na kterém se představila posádka Martina Daňhelová – Vlastimil Daňhel s vozem Renault Clio R3. Soutěž přinesla dvojici další cenné a pestré zkušenosti a v cíli také desátou příčku mezi vozy s jednou poháněnou nápravou.
Jihomoravská Agrotec Petronas Syntium Rally byla třetím podnikem, na kterém se představila posádka Martina Daňhelová – Vlastimil Daňhel s vozem Renault Clio R3. Soutěž přinesla dvojici další cenné a pestré zkušenosti a v cíli také desátou příčku mezi vozy s jednou poháněnou nápravou.
Až teprve při třetí soutěži za volantem Renaultu Clio R3 se Martina Daňhelová dočkala také závodění na suchých tratích. Soutěž s centrem v Hustopečích se sice letos neodehrávala v tak horkém počasí jako v minulých letech, přesto ale byla první letošní zastávkou Mezinárodního mistrovství ČR v rally, která se obešla bez deště. To přivítala i světlovláska: „Pokud mi auto po cestě neklouže a drží svou stopu, cítím se obvykle i já mnohem jistější v kramflecích. To se potvrdilo i na jihomoravských rychlostních zkouškách, kde jsem si vlastně poprvé mohla vyzkoušet pocit, že se s vozem kategorie R3 mohu pořádně opřít do pneumatik. Díky tomu naše jízda postupně nabírala na jistotě a já se zase svými časy přiblížila oné ‘Lize výjimečných‘, za kterou zatím považuji špičku naší třídy 5. Samozřejmě víme, že nás ještě čeká velký kus práce, abychom našim rychlejším soupeřům začali pořádně šlapat na paty, nicméně v Hustopečích jsme určitě udělali další krůček vzhůru.
Postupně si oba s tátou přivykáme i na jízdu vysokou rychlostí, kterou silnější technika umožňuje. Přibývá úseků, kde jedeme na vytočenou šestku, a tak si on dokonce začíná občas libovat, že může na své pozici spolujezdce koukat do papírů a nemusí sledovat, jak rychle vše kolem nás ubíhá. Opět jsem ho ale na jedné z pátečních nočních rychlostek i trochu vylekala, když jsme se v Kurdějově otřeli jeho stranou auta o úzký můstek. Naštěstí šlo znovu jen o malé podrbání karosérie, ze které jsme si odvezli jen nové ‘rychlé pruhy‘ na boku vozu, a tak můžeme hustopečskou soutěž považovat za úspěšnou. Navíc jsme tu letos prolomili smolnou sérii – dosud při žádném ze tří zdejších předchozích startů jsme nedojeli až do cíle, vždycky se proti nám něco v autě spiklo,“ vysvětluje Daňhelová.
Postupné zrychlování posádky Daňhelová – Daňhel bylo v průběhu soutěže poznat i na výsledcích. Zatímco v pátek se jejich ztráta na nejlepší vozy s poháněnou jednou nápravou pohybovala mezi třemi a pěti vteřinami na kilometr, závěr soutěže znamenal snížení tohoto odstupu až pod 2s/1km. Druhou etapu se díky tomu Jihočeši posouvali pořadím vzhůru, na závěrečném testu znamenal šestý čas ve dvoukolkách posun do první desítky kategorie 2WD. Celý tým se proto už nemůže dočkat slavné Rally Bohemia, která bude dalším startem dua s červenožlutým Renaultem Clio R3. Podobně jako na jihu Moravy bude rodinný team i v Mladé Boleslavi využívat servisní zázemí týmu LB Trans Racing, stejně jako na Rally Agrotec Petronas Syntium bude mít na Bohemii Martina Daňhelová v plánu pořádně šlapat na plyn a přidělat další vrásky špičce třídy 5. „Bylo by fajn, kdyby bylo opět hezké počasí. Jednak by se mi příjemněji jelo, jednak by náš fanclub opět mohl fandit tak skvěle jako teď v Hustopečích,“ usmívá se jihočeská pilotka.
Karel Špaček
Foto: Marcel Žák, Dalibor Benych