Daňhelová s Jugasovou na Šumavě sedmé ve 2WD

4.5.2015

Martina Daňhelová s Karolínou Jugasovou, startující pod hlavičkou ČK motorsportu, letos poprvé usedly do Renaultu Clio R3, se kterým sbíraly cenné zkušenosti už vloni. Náročnou 50. Rallye Šumava Klatovy zvládly bez problémů, odměnou jim byla nejen výhra v Dámském poháru, ale i cenné body za umístění ve třídě 5 i v kategorii 2WD.

Martina Daňhelová s Karolínou Jugasovou, startující pod hlavičkou ČK motorsportu, letos poprvé usedly do Renaultu Clio R3, se kterým sbíraly cenné zkušenosti už vloni. Náročnou 50. Rallye Šumava Klatovy zvládly bez problémů, odměnou jim byla nejen výhra v Dámském poháru, ale i cenné body za umístění ve třídě 5 i v kategorii 2WD.

Dlouhou zimní přestávku má za sebou nejen dívčí posádka Martina Daňhelová – Karolína Jugasová, ale zejména jejich současné sportovní náčiní, Renault Clio R3. Zatímco dívky v mezidobí absolvovaly se starším vozem zasněženou rakouskou Jänner Rallye, žlutočervený krasavec procházel kompletní „rozborkou a sborkou“ tak, aby byl dokonale připraven pro úvod letošní asfaltové sezony. Vše se podařilo stihnout včetně testu a dívky se tak mohly bez bázně a hany postavit na start jubilejní 50. Rallye Šumava Klatovy.

Obě její etapy čítaly po šesti rychlostních zkouškách, přičemž ta úvodní z nich byla už tradičně umístěna na okruhu nedaleko Čínova. „Tradiční ale tentokrát nebyl směr kroužení,“ popisuje jihočeská řidička a pokračuje: „Na Šumavě jsem už startovala potřetí, nicméně dosud se vždy okruhová zkouška jela ve směru hodinových ručiček, až letos poprvé opačně. Bylo tedy třeba napsat zcela nový rozpis, a jak se později ukázalo, asi jsem v něm měla jakousi chybu, zkrátka nejelo se mi moc komfortně. Odbočení na takzvané kose navíc bylo zcela ukryto za hranou vozovky, takže jsem i s ním měla trochu problém.“

I přes popsaná fakta si dívky na úvod připsaly devátý nejlepší čas v početné kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou a v první desítce této skupiny se udržely až do závěru první etapy. Daňhelová ale spokojena nebyla: „Nebylo to úplně ono. Závody to byly sice hezké, před námi i za námi startovaly atraktivní vozy Porsche, ale my pátek mohly zvládnout lépe. I na zkouškách následujících po okruhu nás totiž trápily různé ´drobnosti´. Chvíli zlobil interkom, poté rychlostka na Korábu, která se úplně nepodařila ani jedné z nás dvou… Mám navíc pocit, že takovéhle serpentiny, které tam jsou ve sjezdu z kopce, tak ty já sem asi budu muset jezdit trénovat, vůbec mi to v nich nejde.“

Martina s Karolínou přesto vstupovaly do druhé etapy na solidní desáté příčce v kategorii 2WD, na šesté příčce ve své třídě a také jako suverénně vedoucí závodnice Dámského poháru, vypsaného pro posádky s ženou za volantem. Po chladnější noci se po ránu rozjasnilo a vozy se se svými posádkami přesunuly na Sušicko. „Sobota už se mi líbila mnohem víc než pátek, hlavně ohledně našeho výkonu,“ pokyvuje hlavou světlovlasá pilotka.

„Krásná byla i nejdelší rychlostní zkouška soutěže, byl mi příjemný i její rytmus. O to víc mne mrzelo, že se jeden z jejích průjezdů musel rušit po soupeřově kolizi. Na druhou stranu, zase jsme se nemusely v takovém tempu protahovat úzkými retardéry, kterých na ní bylo hned několik. Naše clio se do nich vešlo, ale nezáviděla jsem závodníkům s většími vozy, kteří to tam museli mít hodně natěsno. Ale to byla jen malá skvrna na kráse sobotní etapy, ve které jsme díky skvělému podvozku a zrepasovaným tlumičům příjemně užily i tamní skoky,“ dodává usměvavá Martina Daňhelová, která (s Karolínou Jugasovou po boku) obsadila nakonec v cíli 50. Rallye Šumava Klatovy sedmou příčku v kategorii 2WD, čtvrtou ve třídě 5 a také zvítězila v Dámském poháru, v jehož rámci ovládla všechny rychlostní zkoušky soutěže. A co bude dál?

„Teď se samozřejmě vydáme na mou domácí Rallye Český Krumlov,“ opět ožívá Jihočeška. „Těšíme se o to víc, že se nám v závěru klatovské soutěže dařilo zrychlovat a nalézat správné tempo, které jsme v úvodu trochu hledaly i díky premiéře s novým obutím. Tedy ne že bychom před soutěží navštívily klatovskou prodejnu Obuv, ale oproti loňsku jsme změnily značku pneumatik. Nově používáme Pirelli, což má třeba i tu výhodu, že nám v cíli erzet vždy technici této značky změří teplotu i tlak pneumatik. Díky tomu víme, že jsme zejména zadní kola nedokázaly vždy správně prohřát a bylo nám proto doporučeno, abychom na zadní nápravu obuly měkčí směs. Na tuto radu jsme zatím v Klatovech nedaly – ze starších zkušeností jsem měla vždy pocit, že při takovémto rozlišení směsí na nápravách se auto chovalo na můj vkus velmi neklidně. Ale je to teď téma k zamyšlení a určitě i k určitému experimentování, alespoň při testu nebo shakedownu. Zkrátka a dobře, hledáme cesty, jak se dál zrychlovat, zejména na domácích tratích si přece nebudeme chtít utrhnout ostudu,“ směje se Martina Daňhelová.

Napsal Karel Špaček
Foto: Marcel Žák a Petr Skřivánek