Čeká nás Noc dlouhých ohňů

3.2.2011

Zpět v Monaku se nachází naše posádka Karel Mach a Honza Bláha. Historickou Škodu 130 RS čekají závěrečné noční kilometry 14. Rallye Monte-Carlo Historique. Poslední etapa zavede soutěžní posádky mimo jiné na průsmyk Col de Turini, kde tak dojde na legendární „Noc dlouhých ohňů“. Před startem do finálové etapy zatelefonoval Karel Mach a podělil se o nejčerstvější zážitky z dopoledních kilometrů: „Jsme zpět v Monaku a psychicky se připravujeme na závěr soutěže, který obstará „Noc dlouhých ohňů“. Ve 21.09 hodin vyrazíme do posledních kilometrů Rallye Monte-Carlo Historique s cílem zaútočit na první dvoustovku celkového pořadí. Hodně aut má nějaké šrámy, což dokazuje, o jak obtížnou soutěž jde.“ Tým ČK motorsport má na Col de Turini ledové špiony, kteří dokonale zmapovali povrch tohoto testu. „Nahoru se pojede na mokru, které zřejmě namrzne, naopak dolů se pojede na suchém asfaltu,“ má jasno Karel Mach.

Bohužel drobné technické problémy se nevyhnuly ani Škodě 130 RS týmu ČK motorsport. Mechanici, technici a poradci v jedné osobě, kterými jsou Jirka Kubele a Jirka Trojan dnes museli měnit akumulátor a pár drobností, které ale naštěstí neměly vliv na zhoršení celkového pořadí Karla a Honzy. „V autě nám nejdou tripmastery Halda, protože se překroutil bovden. Ale necukli jsme a dál jedeme jen podle tachometru, u pumpy zakoupené mapy a dvojici mechanických stopek, žádné vymoženosti moderní techniky,“ hlásí hrdě Karel Mach. Zároveň popisuje situaci na trati dnešní etapy: „Na první „ertetě“ byl sníh. Na autě jsme měli opět „neokované vraníky“, což nebyla ideální volba. V jednom z vracáků nám auto chcíplo a nemohli jsme ho nastartovat. Další úseky byly na mokrém povrchu.“