Boj o mistrovskou korunu nevzdáme!

18.9.2014

Na Hané se Martina Daňhelová s Karolínou Jugasovou vrátily do kokpitu enkového vozu Renault Clio Sport, se kterým letos ve své třídě vyhrály Valašskou Rally. Ač se děvčatům Rally Vyškov nevydařila zcela podle představ, čtvrtá příčka znamenala zisk dalších cenných bodů a také udržení postavení na čele Mistrovství ČR ve sprintrally ve třídě 8.

Na Hané se Martina Daňhelová s Karolínou Jugasovou vrátily do kokpitu enkového vozu Renault Clio Sport, se kterým letos ve své třídě vyhrály Valašskou Rally. Ač se děvčatům Rally Vyškov nevydařila zcela podle představ, čtvrtá příčka znamenala zisk dalších cenných bodů a také udržení postavení na čele Mistrovství ČR ve sprintrally ve třídě 8.


Rally Vyškov se letos konala hned týden po náročné a dlouhé Barum Rally. Únava z náročného programu mohla být jednou z příčin poměrně velkého množství havárií, které se na Hané přihodily a odrážela se určitě i na výkonech některých posádek. Martina Daňhelová s Karolínou Jugasovou nicméně solidně zvládly obě soutěže, dívky si navíc ze Zlína i z Vyškova odvezly domů cenné body. Přesto z Vyškova neodjížděly domů zcela spokojeny. „Asi se na mně negativně projevila změna techniky – po absolvování spousty valašských kilometrů s vozem kategorie R3 jsem se totiž na hanácký sprint vrátila zpět do enka,“ vysvětluje zamyšlená jihočeská pilotka. „Najednou jsem obtížně odhadovala brzdné body, a tak když jsem nechtěla přehnaně riskovat, přičítaly se nám k výsledným časům mnohé desetinky, ba i celé vteřiny. Na tratích vyškovské soutěže navíc bylo ostré dobrzďování z dlouhých rychlých pasáží častým jevem, a tak nám největší soupeři hned od začátku začali ujíždět. Skoky i techničtější pasáže jsme ale zvládaly dobře, v servisní zóně po třetí erzetě nám navíc mechanici přitvrdili nastavení podvozku – výsledkem bylo, že jsem s autem zase nacházela společnou řeč a v druhé polovině soutěže se nám jelo výrazně lépe. Už bylo ale pozdě něco dohánět a musely jsme se v cíli spokojit s pomyslnou bramborovou medailí v rámci naší třídy 8 a s druhou pozicí v Dámském poháru. Teď ale házíme Vyškov za hlavu, máme totiž v hlavě nadcházející Rally Jeseníky a já doufám, že na tamních tratích opět naše soupeře pořádně potrápíme. Ukazuje se sice, že letošní přesedání mezi hodně odlišnými auty není pro mě to pravé ořechové a trochu se na našich výsledcích odráží, ale pořád ještě mistrák v naší třídě vedeme a moc rády bychom se na čele šampionátu udržely až do konce sezóny. Proto se do Šternberka hodně těšíme a věřím, že se nám tam soutěž vydaří!“


Ve Vyškově nesl rodinný prapor Daňhelů o něco výše Vlastimil, který byl (s Kateřinou Janovskou po boku) vůbec nejrychlejším pilotem v hodnocení třídy 8. Nijak se ale netajil tím, že v jednom ze zrádných retardérů chyboval a jak se ukázalo, byl za minelu patřičně oceněn penalizací. Přesto se radoval i z výsledné třetí příčky v cíli, vítězný pohár však oprávněně připadl dalšímu jezdci v barvách týmu LB Trans Racing, Lubomíru Brtníčkovi. Situace v rámci třídy 8 se po vyškovské soutěži dále vyrovnala a před Rally Jeseníky je vlastně vše ještě otevřené. Pořadatelům se sešlo celkem deset přihlášek od posádek této kategorie a Martina Daňhelová s Karolínou Jugasovou ani v této těžké konkurenci nechtějí hrát druhé housle. Na svém zelenožlutém voze Renault Clio Sport povezou dívky startovní číslo 40 a věří, že jejich příznivci je nejen podpoří v servisní zóně, ale že jim k dobrému výkonu pomohou i povzbuzováním přímo u trati.


Karel Špaček


Foto: Marcel Žák