Bloudění ve druhé dnešní „ertetě“ …
1.2.2012Středečním programem 15. ročníku Rallye Monte-Carlo Historique byla klasifikační etapa, která vedla z Monaka do Valence. Všechny účastníky čekalo více než 500 kilometrů jízdy, které byly zpestřeny čtyřmi Regularity testy (testy pravidelnosti). Z cíle třetího testu se nám opět ozval jezdec Škody 130 RS, Karel Mach. Více v následující informaci.
Středečním programem 15. ročníku Rallye Monte-Carlo Historique byla klasifikační etapa, která vedla z Monaka do Valence. Všechny účastníky čekalo více než 500 kilometrů jízdy, které byly zpestřeny čtyřmi Regularity testy (testy pravidelnosti). Z cíle třetího testu se nám opět ozval jezdec Škody 130 RS, Karel Mach. „Stále zde panují pravé zimní podmínky. I přes den se teplota drží pod bodem mrazu. Testy a silnice jsou většinou pod sněhem. Na místech, kde svítí slunce, je sníh rozbředlý, ale o zatáčku dál na nás může číhat ledová plotna. Opravdu náročné podmínky. Pomáhají nám pneumatiky s hřeby,“ doplňuje přímo z trati Karel Mach.
Navigátor ve Škodě 130 RS Honza Bláha zažil horké chvilky hned na druhém dnešním testu pravidelnosti, když poslal jezdce Karla Macha špatným směrem a posádka zabloudila. K celé věci pak sám dodává: „Bohužel jsme odbočili o zatáčku dříve a následně zabloudili. Z našeho bloudění tak vznikla výrazná časová ztráta a z toho plynoucí propad v průběžném pořadí …“ V interním týmovém souboji tak šla do vedení druhá posádka, kterou tvoří Stanislav Kopt a Vlasta Bidelnica. I tato posádka modro-žluté Škody 1000 MB je spokojena a jízdu na sněhu a ledu si pochvaluje.
Horkou chvilku dnes zažila posádka Škody 130 RS, která v jedné zatáčce potkala rozjetý vůz Taxi, který jen těsně minula. Celou situaci ještě vysvětlil Karel Mach: „Jedeme v běžném provozu, a to přináší svá úskalí. Dnes jsme za zatáčkou potkali rozjetý vůz Taxi a minuli jsme ho takovým způsobem, že mezi ním a námi zbývaly jen milimetry! My i on jsme měli velké štěstí. Pokračujeme v soutěži dál.“