ČK motorsport měl v roce 2017 pestrou kartingovou sezonu
31.12.2017 KartingNové třídy s novými podvozky i motory, nové seriály závodů, noví soupeři a nové tratě – letošní kartingová sezona měla co do pestrosti opravdu bohatou nabídku a jezdci ČK motorsportu, Jan Pícha junior a Jan Pícha senior, si ji užili do sytosti.
Honza jun. přestoupil z dětské kategorie Mini 60 do juniorské Rotax Max Junior, což znamenalo hodně učení díky novému motoru o objemu 125 cm3 s více jak dvojnásobným výkonem oproti loňské šedesátce a také velkému podvozku. Honza sen. si k obvyklé Hondě 390 ve vytrvalostních závodech přidal třídu KZ2 s motorem 125 cm3 a šestistupňovou převodovkou. Značkou podvozků zůstal prachatický MS Kart a přípravcem Sport Bohemia Karts hlavního mechanika a trenéra Josefa „Bódi“ Bodurka.
Po únorovém soustředění na italských tratích odstartovala sezona už v březnu a dubnu prvními závody Moravského poháru, který díky kombinaci s Mistrovstvím Slovenska nabízel ve všech třídách nabité startovní pole. Kromě jezdců z Čech a Slovenska tvoří mezinárodní konkurenci motokáristé z Maďarska, Rakouska a Polska, navíc se také více závodí na rakouských a slovenských tratích. Bohužel ty slovenské letos z různých důvodů z kalendáře nakonec vypadly, ale nahradil je rakouský Bruck nebo zcela nová trať v Třinci, splňující ta nejnáročnější kritéria pro závody motokár na světové úrovni. Druhým seriálem byl pro tým Pohár Autoklubu ČR, kde konkurence byla hlavně ve třídě Rotax Max Junior slabší, ale vlastně srovnatelná s Mistrovstvím ČR, které letos jezdci ČK motorsportu neabsolvovali.
Honza jun. měl opravdu těžký začátek sezony a v prvních závodech se pohyboval v Moravském poháru v konkurenci 27 jezdců až kolem 20. místa. Postupně nabýval zkušenosti a jistotu, což vyústilo výsledkově v pravidelná umístění v první desítce a v několika jízdách ve druhé polovině sezony dokonce bojoval o stupně vítězů. Díky pozdějšímu startu Poháru AČR do něj Honza jun. naskočil už rozjetý a výsledky byly výrazně lepší, a to včetně pódiových umístění. Celkově to znamenalo pěkné čtvrté místo v Poháru AČR a sedmou příčku v Moravském poháru se spoustou nasbíraných zkušeností pro další zlepšení v příštím roce v té samé kategorii.
Honza sen. s parťákem Martinem Vidršperkem vyrazili v Poháru AČR za obhajobou loňského titulu ve třídě Honda 390 Endurance dvěma druhými místy v úvodních vytrvalostních závodech, v dalších ale zbytečné kolize znamenaly umístění ve druhé polovině první desítky, a tak na ně při závěrečném účtování zbyla nepopulární „brambora“ za čtvrtou příčku.
V Moravském poháru Honza sen. začal sbírat zkušenosti v královské kategorii KZ2, kde výkon přes 45 koní a 180 kilogramů hmotnosti káry i s jezdcem nabízí slovy nepopsatelný adrenalin. Ve třídě KZ2 Senior se na startu schází více jak 25 jezdců, takže výsledky na hraně první desítky byly v premiérové sezoně maximem a dodaly chuť pro zrychlování v příštím roce.
Děkujeme všem za podporu v letošním roce, hlavně rodinám za pochopení a partnerům za finanční či technickou pomoc při chodu týmu.
Jak již bylo naznačeno, oba Honzové plánují v roce 2018 pokračovat ve svých třídách Rotax Max Junior a KZ2 Senior, ale už bez třídy Honda Endurance. Plánování technického zabezpečení a tréninky jak za volanty motokár v hale, tak i zlepšování fyzičky mimo dráhu již začaly a celý tým ČK motorsport se těší na kartingovou sezonu 2018.
Napsal Jan Pícha sen.
Foto: Edita Pokorná (1, 2) a Rostislav Podhora (3, 4)